במאמר זה אציג 3 דוגמאות הממחישות את השימושים השונים שיש לביצוע סקרים עבור גופים עסקיים ופרטיים כאחד.
מקרה 1- חברת מהמובילות בישראל בתחום השירותים לארגונים
מטרה: הסקר התמקד בעמדות של הלקוחות האסטרגיים והגדולים של החברה, תוך בירור של כוונות נטישה בקרב הלקוחות.
שיטה- ביצוע סקר אינטרנטי.
תוצאות הסקר- הסקר חשף שני ממצאים עיקריים. האחד , לקוחות החברה אינם תופסים את השרות הניתן להם על ידי החברה כשרות בעל בידול ביחס למתחרים. השני, יש כוונות נטישה בקרב של כ- 15% מלקוחות החברה. הממצאים הינם משמעותיים ביותר הן לטווח הקצר באמצעות נקיטת פעולות לשימור הלקוחות הקיימים ולטווח הארוך, נקיטת פעולות לצורך בידול באמצעות המוצרים השונים והשרות.
מקרה2- חברה בעלת אתר אינטרנט אשר מציע שירות מכירה ותיווך בין מוכרים וקונים
המטרה- מציאת דרכים להגברת הפעילות העסקית של האתר.
שיטה- ביצוע סקר טלפוני בקרב לקוחות אשר נרשמו לאתרים מתחרים. ובדיקת התכנות לשרות חדש שיציע האתר.
תוצאות הסקר- הסקר חשף שתי תוצאות משמעותיות. האחד, הקהל הפוטנציאלי אינו מכיר את האתר המדובר. לא רק זאת, הוא תופס את המתחרים כאתרים אשר יכולים להניב לו תוצאות. במילים אחרות באסטרטגיה הקיימת יהיה קשה מאוד להתחרות. השני, הלקוחות, באופן גורף נענו בחיוב לשרות החדש שאותו יציע האתר. עקב כך שינתה החברה את האסטרטגיה העסקית ב- 180 מעלות והחלה להציע את השרות החדש בהצלחה מרובה.
מקרה 3 -חברה שפיתחה מוצר טכנולוגי שאמור להעצים את חווית הקניה ומיועד לחנויות ורשתות קמעונאיות
המטרה- עמדות של אוכלוסיית היעד ומה היא התכנות הקניה של המוצר
שיטה- סקר טלפוני בקרב לקוחות פוטנציאלים ( סקר התכנות מוצר/שרות)
תוצאות הסקר- לאחר ביצוע של כמה עשרות של סקרים נחה על שולחננו תשובה ברורה. המוצר מעניין 70% מאוכלוסיית היעד. ו- 70% מתוכם היו מוכנים לקבוע פגישה בו במקום כדי לקבל פרטים נוספים. כיום החברה מתחילה בהצלחה מרובה את צעדיה הראשונים בשיווק המוצר ועומדת לחתום עיסקה גדול עם רשת קמעונאית.
נשמח אם תפנו אלינו לקבלת מידע נוסף על השירותים שאנו מציעים
0732209603 סיגל, מנהלת קשרי לקוחות
אורן אדלר הינו יועץ ארגוני ומנכ"ל חברת Westwind-global אשר מתמחה בייעוץ ארגוני, הדרכה תכנון וניהול תהליכי הערכת עובדים, משוב 360 וסקר ארגוני באמצעות פלטפורמות ממוחשבות. אני מאמין שתהליך הערכת עובדים הוא אחד הכלים הניהוליים החשובים ביותר, ומשוב הינו כלי עוצמתי בידי המנהל. שמנו לנו למטרה להפוך את המשוב ואת תהליך הערכת עובדים לכלים פשוטים לשימוש וזמינים לכל מנהל וארגון. כתבו אלי ל- oadler@westwind-global.com | אתר: www.westwind.co.il